Физика у Бранку

Занимљиви материјали за ученике и професоре

Пробно тестирање за шестаке

Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања Републике Србије припремио је пробни тест за ученике шестог разреда, као припрему за полагање завршног испита на крају основног образовања.
Осим теста из српског односно матерњег језика и математике, завршни испит садржи и комбиновани тест знања са задацима из биологије, историје, географије, физике и хемије.
Пробно, комбиновано тестирање за генерацију која је сада шести разред, биће организовано у свим основним школама у суботу, 31. марта од 10 до 12 часова.

Пробни тест је прилика да ученици провере своје знање.

Па нек’ нам је сретње, што каже главни лик из једне популарне домаће серије.

Single Post Navigation

5 thoughts on “Пробно тестирање за шестаке

  1. Dejan Kreculj on said:

    Na Zimskim susretima učitelja prolog vikenda sam se iznenadio šta sve I-IV treba da zna; mi se u VI smaramo sa merenjem a to oni znaju još u IV. Kada sam to rekao učiteljima, oni se čude da se to radi u fizici u VI … Nastavni program I-VIII u ruke, pa prelistati, inače ponavljamo jedno te isto, malo proširujemo, a njima dosadno; naravno🙂

  2. Jelena on said:

    Poznato je da u trećem razredu deca rade dužinu, vreme, masu…ali se to preleti i nema dovoljno prostora za usvajanje:kukaju učitelji, kukaju deca, kukaju roditelji. Verujte da do šestog razreda malo ostane od svega „naučenog“. Po meni bi bilo dobro da u nižim razredima deca MERE, PRESIPAJU TEČNOSTI U RAZNE POSUDE, DA PROCENJUJU RED VELIČINA , UDALJENOSTI, TRAJANJE..a događa se da su samo zapamtili neka pravila „delim ili množim kad pretvaram manju u veće i obrnuto“…a da iza toga ne stoji razumevanje. U matematici se ne insistira na mernim jedinicama, a u fizici da, pa učenici osmog nastavniku matematike pri npr izračunavanju zapremine geom. tela na pitanje „Šta je prvi korak u izradi zadatka“ – odgovaraju: pretvaranje mera u osnovne jed. SI. Iz Poznavanja prirode uče se tekstovi- defnicije i druge deci nerazumljive stvari umesto da se upoznaju sa pojavama poput naelektrisavanja praktičnim izvođenjem jednostavnih ogleda. Učitelji se ustručavaju da ih izvode, bez razloga, naravno. Pokušala sam u svojoj školi da eksperimente izvodim sa đacima viših razreda u nižim razredima i to jako lepo funkcioniše. Potrebna je uzajamna saradnja, da učitelj shvati da se „tela ne šire na toploti“ nego „pri zagrevanju“ itd…a još je gore kad dođem na čas kod učiteljice a ona ode na cigaret-pauzu, jer me ima za zamenu, uf!!!!
    Upoznavanje programa preporučujem i srednjoškolskim profesorima jer očekuju od dece ono što objektivno ona i ne treba i ne mogu da znaju jer se u osnovnoj to ne uči.
    Ps: gradivo teme Merenje u VI je ipak složeno u delu pretvaranja mernih jedinica, gradivom o greškama, a takođe i vežbama koje itekako iziskuju i vreme i rad. U Standardima…oblast „Merenja“ ima na sva tri nivoa.

  3. Tačno je da deca uče mnogo toga iz matematike i prirode i društva u mlađim razredima, ali je isto tako činjenica da od toga nema nikakave koristi.
    Učenici ne znaju da pišu merne jedinice uz brojne vrednosti, ne znaju da pretvaraju jedinice, ne znaju da dele, množe, oduzimaju i sabiraju decimalne brojeve i ne znaju da čitaju zadatek.
    Razlog je neintelgentna nastava koja se izvodi u mlađim razredima i koja se svodi na prostu reprodukciju gradiva.
    Ne razumem zašto fizičari ćute o ovome.

  4. Повратни пинг: Пробно тестирање за шестаке у суботу « ФИЗИКА са НАМА

  5. Dejan Kreculj on said:

    Da, imam priliku da vidim kako se zdušno časovi i časovi, da ne kažem dani i nedelje troše na skakutanje i pripremu nekih priredbica jer nekim danima radim izbornu (Informatika) u smeni sa njima. Osim toga, uvek je prisutna ogromna komocija sa vremenom jer im časovi traju celu nedelju, a ne od zvona do zvona, pa ako se nešto počne, završiće se, ima kad, ne dolazi sledeći nastavnik. A o vežbama da ne govorim, tu se slažem potpuno. To me podseti na dogadjaj od pre mnogo godina (ova godina mi je trideseta u nastavi) – najavio se savetnik i traži u ono vreme učiteljica od mene grafoskop kao čudo tehnike i uz to kaže „Ne brini, samo za ovaj čas, dok ne ode savetnik, neću više da ga uzimam“🙂

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: