Физика у Бранку

Занимљиви материјали за ученике и професоре

Будите креативни, али и опрезни

Овај текст је инспирисан једним новинским чланком који преносим у целости.

Ево и моје инспирације.

Наставница Емина Живковић из Београда на савим особен начин објашњава лекцију из Другог светског рата. Ова наставница подели децу на нацисте и Јевреје, закачи им симбол нацизма и Давидове звезде, и тако их учи историји, пише „Курир“.

– Јеврејину, ти си нижа раса. Не можеш да купиш храну овде, излази из реда! Не обраћај ми се док те нешто не упитам! И запамти, урадићеш све што ти кажем јер ја сам припадник супериорне расе!

Тако гласи час историје у Основној школи „Ђура Јакшић“ у Београду. Из Министарства просвете и науке саопштили су да ће послати стручно-педагошки надзор, који ће одлучити да ли ће наставници дозволити да историју предаје на овај начин.

– Дете ми је дошло уплакано кући. Каже, морао је да трпи понижавања, вику и претње својих другара, који су се на захтев наставнице нашли у улози немачких нациста – каже за Курир родитељ једног ђака.

Како наводи, у питању је неонацистички експеримент којим се наставница служи како би своје ђаке научила лекцију из историје.

– Она одељење подели на две групе, распореди ко ће глумити Јевреје и њима на рукав окачи Давидову звезду, а другој групи, нацистима, стави кукасти крст. То траје неколико дана и деца тада не смеју да се мешају, не само на часу историје већ и на часовима других наставника, па чак и у време одмора – објашњава овај родитељ, који каже да су му дете избацили из реда за ужину уз речи: „Јеврејину, данас нема ужине“.

Наставница Емина Живковић тврди да је разлог за, како и сама каже, овај радикални приступ, који примењује већ три године, приближавање и актуелизација проблема деградације једне нације.

– Овако ђаци постају толерантнији, уче се емпатији и тимском раду, а степен насиља у школи је у опадању – рекла је она и додала да су родитељи ти који показују лош укус и недостатак добре воље.

Манипулација децом!

Александар Нећак, почасни председник Савеза јеврејских заједница Србије, каже да је такав начин наставе скандалозан.

– Згрожен сам! Да моје дете иде у ту школу, ја бих га одмах исписао. Без обзира на то да ли им се каче Давидове звезде или кукасти крстови, то је манипулација децом. Такво обележавање деце може имати трајне последице – каже Нећак.

С друге стране Тамара Јелић, директорка школе, подржава наставничин рад.
– То је за сваку похвалу. С овим предавањима упознати су педагог, психолог школе и наставничко веће – рекла је директорка.

Даље следе моји предлози како да наставници појединих предмета постану креативни. Надам се да ме нећете послушати.

Натавници биологије могли би да на часу поделе децу у две групе и једној дозволе сецирање живих организама, на пример кучића и мачака или шта им падне под скалпел, а да друга група буде друштво за заштиту животиња.

Наставници географије би могли да поделе децу на сепаратисте и националисте. Сепаратистима ће бити дозвољено да малтретирају другу групу и при томе да буду у праву, док ће и друга група моћи да малтретира прву и наравно и она да буде у праву. Ко први нацрта границу његова је територија.

Наставници математике би могли да поделе децу на банкаре, народ и утериваче дугова. Сви знамо шта је чија улога. Банкари би давали нереалне услове, народ би их прихватао, а утеривачи би узимали и оно што немамо.

Наставници грађанског васпитања могли би да поделе децу на хомосексуалце и навијаче и да их уче толеранцији и равноправности, наравно након уводног дела часа.

Наставници хемије могли би да поделе децу на лаборанте, дилере и наркомане. Прва група би правила разне психогене супстанце, друга би их продавала, а трећа уживала.

Наставници српског језика могу да поделе децу на загрижене заговорнике латинице и ћирилице. Деца би могла да пишу графите и да уништавају графите написане омраженим писмом. Успут би заговорници латинице могли да уништавају странице у дневнику написане ћирилицом.

Наставници верске наставе могли би да покажу на кој начин се инквизиција борила са неверницима. Две групе: стари добри инквизитори и деца оптужена за јерес или вештичарење. Наравно треба нам и група ватрогасаца.

Наставници физике могли би да остваре корелацију са верском наставом или да једна група покаже другој групи последице слободног пада, прикаже топлотна кретања или можда биолошке последице радиоактивног зрачења.

Будите и ви креативни поставите коментаре.

Покажимо шта се све може на часу када си креативан.

 

Single Post Navigation

9 thoughts on “Будите креативни, али и опрезни

  1. ucimo istoriju on said:

    O deci:

    Ako želiš da vaspitaš dete, moraš pronaći put do njegove duše (Sigmund F.)

    Deca — to su naše sutrašnje sudije. (Maksim Gorki)

    Ne ograničavajte decu svojim znanjem, ona su rodjena u drugom vremenu (Hebrejska poslovica)………….

  2. Dejan Kreculj on said:

    Nastavnici poljoprivredne mehanizacije u poljoprivrednim školama bi mogli da sa decom izvezu traktore na puteve i mostove i pridruže se blokadama saobraćaja. To bi im se računalo u praksu jer će im biti neophodno u svakodnevnom radu.

  3. Sva sreća da predajem engleski pa mogu, u zavisnosti od teme, da primenim sve ove ideje :D!

  4. Dva puta sam čitala, mislim, možda prvi put nisam dobro razumela. Ostala sam bez teksta!

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: