Како сам применио Facebook и блог у настави
Блог Физика у Бранку, који се налази на адреси https://fizikapress.wordpress.com/, уређујем од октобра прошле године. Неколико дана пред зимски распуст дошао сам на идеју да у ову активност укључим и ђаке.
Идеју сам изложио у свим одељењима у којима предајем. Највише се „примила“ у 63 и 61. Ученици су се најпре путем Facebook-a пријавили у групу Физика у Бранку. Затим су почели да постављају информације помоћу којих смо направили Календар физике (Физика из дана у дан), серију чланака Занимљивости и објавили велики број Анегдота о … (физичарима).
Календар је замишљен тако да се стално допуњује садржајима који су познати и приступачни ученицима основне школе. У календар се уносе датуми рођења ученицима познатих физичара и догађаја везаних за физику. Тренутно се у календару налазе информације за период од 01. јануара до 31. марта. Календар се налази на адреси:
https://fizikapress.wordpress.com/category/занимљива-физика/календар/
Након уређивања Календара ученици су добили задатак да пронађу занимљивости из физике. Погледајте их на адреси:
https://fizikapress.wordpress.com/category/занимљива-физика/занимљивости/
Садржај блога је допуњен и Анегдотама о појединим физичарима: https://fizikapress.wordpress.com/category/забавна-физика/анегдоте-о/
Сва обавештења и комуникација са ученицима се одвијала у оквиру групе путем коментара (већим делом) и чета (у мањем обиму). У оквиру рада у групи ученици су предложили да се активности наставе током целе године.
Задатак наставника је био да подсећа ученике на правила у комуникацији (културна комуникација у чету и ограничавање објављивања до 22 часа), свакодневно вреднује квалитет пристиглих објава у оквиру групе, објављује садржај на блогу у виду чланака, ажурира резултате и објављује их у оквиру групе и на блогу.
Ученици су за своје активности награђени плусевима на следећи начин: за објаву о физичару добија се један плус, за објављени догађај два плуса; за две занимљивости један плус, и за две анегдоте један плус. Десет плусева је оцена 5. Овај начин вредновања је мојим ученицима близак јер све активности и на редовним часовима оцењујем одређеним бројем плусева.
Ово је било једно ново, драгоцено и незаборавно искуство како за ученике тако и за мене. И радно проведен зимски распуст, ако то нисам споменуо.
Пс. На блогу има и садржаја који надам се могу и да вас насмеју
Комплетан рад се налази у
Зборнику радова програма “Дигитални час 2 2011/2012″
Ja sam na sličan način pokušao da koncipiram blog – da se učenici aktiviraju da u literaturi ili na Internetu pronađu informacije vezane za kompozicije koje vole i podele ih sa svima nama.
Međutim, ja predajem klavir – u pitanju je individualna nastava, pa nisam u kontaktu sa velikim brojem učenika kao što su to nastavnici razredne nastave.
Uz pomoć profesorice informatike (u pitanju je srednja škola) uspeo sam ih privolim i da objavim nekoliko njihovih članaka.
Ali ni blizu onoga čemu sam se nadao.
Ipak, ne odustajem.
A i Vama želim da se još učenika „primi“ na ovakve aktivnosti.
Uživao sam uz članke iz kategorije Zanimljivosti i Anegdotama.
Pozdrav svima
Saša
Повратни пинг: Примена блога и Фејсбука у настави – ИКТ семинар