Физика у Бранку

Занимљиви материјали за ученике и професоре

Маса? Тежина?

Ја сам тежак 70 килограма.

Неки од вас се хватају за главу што због великог броја килограма, а неки због неразликовања појмова масе и тежине.

У свакодневном говору појмови „маса“ и „тежина“ су практично синоними, па је уобичајено чути „Ја сам тежак 70 килограма.“ Помешани су појмови тежина тела (тежак) и маса тела (70 килограма).

У физици појмови масе и тежине су различити и добро дефинисани појмови. Да видимо како их дефинише меда.

Mасу и тежину можда мешамо због њихове повезаности.

Тело масе 70kg на Земљи има тежину Q=70kg*9,81m/s²=686,7N.

Значи:

Моја маса је 70 килограма,

а тежак сам 686,7N.

На Месецу тело масе 70kg има тежину Q=70kg*1,62m/s²=113,4N

(6 пута „лакши“ на Месецу)

Single Post Navigation

Оставите одговор

