Физика у Бранку

Занимљиви материјали за ученике и професоре

О Сими или после 7 година

Скоро сваке године испричам ђацима анегдоту о Сими.

2006. године почео сам да радим у Бранку. Нова школа, нова деца и нови изазови. Прва контролна вежба код седмака (равномерно променљиво праволинијско кретање) и ужасно велики број јединица.

Стандардни ученички разлози:

никад нисмо радили задатке,

не знамо математику,

ништа нам није јасно.

И њихова велика молба: „Може ли на контролном да буде само теорија?“ Обећао сам такав контролни и тешком муком га саставио. Једна од група изгледала је овако.

1.

Јединица силе, 1N, је:

а) сила коју телу масе 1g даје убрзање 1m/s2,

б) сила коју телу масе 1g даје брзина 1m/s,

в) сила коју телу масе 1kg даје убрзање 1m/s2,

г) сила коју телу масе 1kg даје брзина 1m/s

2.

Други Њутнов закон зове се:

а) закон акције и реакције, б) закон инерције,

в) закон гравитације, г) закон силе

3.

Ако је сила реакције магнетна сила, сила реакције може бити:

а) магнетна сила, б) електрична сила,

в) гравитациона сила, г) било која од наведених сила

4.

По Другом Њутновом закону маса тела директно је сразмерна:

а) сили, б) убрзању, в) брзини, г) пређеном путу

5.

По Другом Њутновом закону сила је директно сразмерна

___________________________

6.

Различити полови магнета се: а) одбијају, б) привлаче

7.

Ако се сила смањи два пута при непромењеној маси тела убрзање тела је:

а) два пута мање, б) два пута веће, в) непромењено

8.

Сила има свој (заокружи све тачне одговоре):

а) правац, б) циљ, в) интезитет

9.

Јединица за тежину тела је:

а) килограм, б) њутн, в) килоњутн, г) маса

10.

Сила је:

а) основна физичка величина,

б) изведена физичка величина,

в) допунска физичка величина

1

Израда контролног је трајала 15 минута. После 20 минута сам почео да скупљам радове и застао код једног ученика. Заокружио је само 3 понуђена одговора (било их је 9 са заокруживањем).

Симо, зашто ниси заокружио још неки одговор?„, упитах га.

Нисам стигао!„, помало љутито је одговорио.

Изненађен одговором само сам рекао: „Али само треба да се заокружи.

Пролазиле су године и смењивале се генерације, мењали задаци. Никада више нисам дао контролни само са теоријом. Увек је ту пар питања и неколико задатака.

2

Пре пар дана колега „нефизичар“ је случајно погледао моју проверу и констатовао: „Ниси дао добар налог за израду задатка! Мора да напишеш заокружи слово испред тачног тврђења.“ Сетио сам се Симе, али сам помислио: „Ма дај, није ваљда да морам тако очигледне ствари да пишем. То се није радило када сам ја био ђак.

Те вечери сам мом сину рекао да стави прљави веш на машину за веш (на њој се налази корпа са прљавим вешом). Када сам ушао у купатило веш је био на машини, наравно, поред корпе. Опет сам се сетио Симе.

И коначно после 7 година сам схватио и прихватио: „Морам да изменим моја питања и задатке и да дам добар налог за њихову израду ма колико то мени било очигледно.

Симо, извини.

Single Post Navigation

Оставите одговор

