Физика у Бранку

Занимљиви материјали за ученике и професоре

Исто решење

Пре неки дан поставио сам шестацима у оквиру припреме за проверу из Притиска следећи задатак

Коцка ивице а=30cm направљена од дрвета густине ρ=800kg/mлежи на хоризонталној подлози. Одредити притисак коцке на подлогу.

После минут два долази до мене ученик са тачном бројном вредношћу 2400Pa. Погледам како је дошао до решења и видим да је погрешио. Урадим ја задатак на табли.

Учениково решење:

p=ρGh=800kg/m3·10N/kg·0,3m=2400Pa

Моје решење:

S=a·a=0,09m2

V=a·a·a=0,027m3

m=ρ·V=800kg/m3·0,027m3=21,6kg

Q=m·G=21,6kg·10N/kg=216N

p=Q/S=216N/0,09m2=2400Pa

Али ја сам урадио на бржи начин.

Да, али не и тачно. Тражили смо притисак чврстог тела, а не хидростатички притисак. Може да се добије твоје решење, али сређивањем једначина на следећи начин:

p=Q/S=m·G/S=ρ·V·G/S=ρ·a·a·a·G/a·a=ρ·a·G=800kg/m3·0,3m·10N/kg=2400Pa

Значи мени је тачно.

Није, јер проверавам и поступак, а не само бројне вредности (као на комбинованом тесту).

Можда сам старомодан што нисам признао задатак као тачан, али сам такав.

isto

Single Post Navigation

7 thoughts on “Исто решење

  1. Definitivno bi trebalo priznati postupak, jer ima fizickog smisla

  2. Ретки су они који гледају цео поступак (нарочито математичари). Овде је битно да ученик схвати ФИЗИЧКО објашњење појаве, па би онда знао зашто његов поступак НИЈЕ добар! (односно јесте, али уз објашњење 😉 )

Оставите одговор

