(Пре)комбиновани тест за седмаке
Прошао је још један комбиновани тест из наука. Ове године поред биологије, историје, географије и физике прикључила се и хемија.
4 питања из физике и 4 моја коментара
1. питање
По мени, питање ако се пажљиво прочита сугерише и тачан одговор под б). Моји ученици су углавном тај одговор и заокруживали.
Оно што се мени није допало је избор појаве. Некада давно су ме учили да је адхезиона сила одговорна за остављање трага оловке по папиру и креде на табли. Или како помоћу силе трења објаснити савременим ђацима зашто траг фломастера остаје на прилично гладким површинама беле табле.
2. питање
Назвао би га „трик“ питањем. Јесте оно добро дефинисано и једнозначно одређено и одговор може да буде само 2,5h или 2,5 сата, али многи ученици су дали одговор уобичајен у животу, 2h 30min, и погрешили. Кључ је био немилосрдан 0,5 бодова за вредност и 0,5 бодова за јединицу.
3. питање
Захтеван задатак, идеалан да се препише јер није било потребе да се прикаже поступак. Довољно је било уписати 0,5 (чак је и јединица била написана). Како се дошло до тога – не занима нас.
4. питање
Чак два задатака за 1 бод. И добро и лоше. Добро за оне који не знају да решавају задатке – губе само један бод. Лоше за оне који знају задатке – опет тамо неки могу да препишу бројне вредности А) 144, Б) 5 и то је то. Лоше за наставнике, јер немамо увид у то како деца раде задатке.
(Питања некако одговарају Стандардима (редом): ФИ.1.1.1., ФИ.1.4.3., ФИ.2.1.4., ФИ.3.2.1.).
Прошлогодишњи тест сам хвалио ( Мој коментар теста из физике за шестаке). Овогодишњи не кудим.
Погледајте комплетан тест и решења.
Погледајте и коментар питања из историје
Повратни пинг: Кратак осврт на пробни тест за седмаке са комбинованим питањима из биологије, историје, географије, физике и хемије 2013. године | Учионица ис
Требало би да су питања по кључу 2 ОН, 1 СН и 1 НН као и да су Надлежни послали и Табелу стандарда који су проверавани. Састављачи задатака из физике, очигледно имају слободоумнија тумачења стандарда … Колико се сјећам, из географије није провераван напредни ниво.
Интересантна су постигнућа ученика из физике у школи у којој радим: 13. 53%, 14. 33% (остали писали 2:30), 15.9%(одредили разултанту, а нису читали да се тражи убрзање и масовно писали као решење 1N!!!) и 16. 7%.
Повратни пинг: Одбројавање и оцењивање | Био-блог
Стандарди који су испитивани су (редом):
ФИ.1.1.1.
ФИ.1.4.3.
ФИ.2.1.4.
ФИ.3.2.1.
Поздрав од колеге биолога. 🙂
Pitanja mogu da upadnu u te standarde, ali ne baš u potpunosti. Ali, prihvatam.
Како желите, колега. Ја Вам преносим онако како су дати у пропратној документацији тесту и кључу. Свако добро.
Hvala vam na pomoći kolega. Pogledao sam i to je MANJE više to.
Повратни пинг: Кратак осврт на пробни тест за седмаке са комбинованим питањима из биологије, историје, географије, физике и хемије 2013. године | Учионица ис